ACCOUNTANCY:
Als accountant kijk je als het ware in de financiële keuken van een onderneming...
BOEKHOUDING:
Boekhouding is het systematisch vastleggen van financiële feiten van een bedrijf...
FISCAAL ADVIES:
Uw boekhouding en jaarrekening zijn belangrijk...
ADMINISTRATIE:
Administreren is het 'systematisch verzamelen, vastleggen, verwerken, en verstrekken van ...
FINANCIËLE PLANNING:
Financiële planning is een uitgebreid adviestraject waarbij ...
VENNOOTSCHAPPEN EN ÉÉNMANSZAKEN:

Een ‘eenmanszaak’ is een onderneming die, in tegenstelling tot de vennootschap, geen ...

administratie

Administreren is het 'systematisch verzamelen, vastleggen, verwerken, en verstrekken van informatie voor het besturen van de onderneming en het afleggen van verantwoording daarover'.
Makkelijker gezegd, administreren is vastleggen wat er in uw onderneming gebeurd. De boekhouding is een deel van de administratie maar ook telrollen, agenda's en urenlijsten van het personeel horen bij de administratie. De administratie moet minimaal zeven jaar, en soms wel 10 jaar worden bewaard.

Boekhouden is het vastleggen van financiële gegevens: alle ontvangsten en betalingen maar ook alle vorderingen en schulden. Een goed opgezette boekhouding kan verder veel informatie geven over de feitelijke situatie in uw bedrijf en daarmee ook informatie om de strategie voor de toekomst te bepalen. Dit kan betrekking hebben op bedrijfsdoelstellingen, maar ook op investeringsbegrotingen, en budgetteringen

Het opzetten en bijhouden van een boekhouding vereist de nodige kennis. Niet alleen boekhoudkundige kennis, maar ook kennis van de sociale- en fiscale wetgeving.